torstaina, lokakuuta 12, 2006
Pilailu-puoti ''pilis''
Kävin haastattelemassa pilailu-puoti ''piliksen'' omistajaa Tarja Uusitaloa, 43.
Tarja perusti liikkeen 15.09. 2005 , idean hän sai työvoimatoimiston kautta .
Yritys on franching liike, eli tarja ostaa tuotteensa alkuperäiseltä liikkeeltä joka tuo tuotteita maahan, tuotot hän saa itselleeen. Parhaat sesongit ovat halloween ja vappu, muita sesonkeja ovat pikkujoulut, penkkarit, joulu ja pääsiäinen. Hittituotteita ovat peruukit, naamarit ja varsinkin hirviö\lordi maskit. Myös jonglööraus tuotteet menevät kuin kuumille kiville syksyisin ja keväällä.
Kun kysyin kannattavuudesta Tarja vastasi. Ensimmäinen vuosi motivoi jatkamaan ja jos asiakkaita ei ole, niin hän voi kirjoittaa toista romaaniaan. Ensimäinen kirja ''sininen liekki'' on julkaistu vuonna 2005. Mainontaa tarja on harrastanut paikkallislehdissä, linja-autoissa, arpajaisissa ja on mainoksia viety kouluihinkin. Kuitenkin paras mainonta on niin sanottu ''puskaradio'' eli lapset kertovat vanhemmilleen ja he taas joillekkin muille. Liikkeeseen saapuneelta asiakkaalta kysyessä, oli hänkin kuullut liikkeestä kaveriltaan. Asiakkaita käy laidasta laitaan ja Tarja on suunnitellut toista liikettä Tornioon. Siis pilaillen talvea kohti.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti